intagningsperiod :p

hallååå!
hemma från intagningen, tänker INTE åka tillbaka till skolan så jag är hemma och slappar.
imåndags var jag också på intagning (södra latin :o) usch på det!

södra latin

åkte efter lunchen i skolan först hem och sen till stan för att gå på den första sångintagningen. Jag gick först lugnt runt och skulle leta med min lilla vägbeskrivning från mamma :p
sen så fick jag panik för att tiden började bli knapp och jag hade inte hittat, efter x antal försök att ringa någon som kunde hjälpa mig utan svar så fick jag panik men tillslut så fattade jag iaf hannas beskrivning och hittade rätt bara 10 min sen :p

juryn var 3 lärare å 1 elev. Jag sjöng Beautiful Disaster och Havet låter på ett särskilt sätt.
Provet var assvårt eftersom jag var jättenervös så det gick väl åt... helvete :p

st erik

Åkte med mami till fridhemsplan och sen så hittade jag iaf dit. Vi alla möttes i korridoren och blev uppropade "fanny eriksson.... eh ... henriksson"  "jaa "

och sen gick vi till ett rum och så snackade han som ropat upp oss lite innan vi gick till sångrummet.
jag skulle vart först om det inte var för folk som skulle sökt andra dar men inte kunnat och sökte idag istället.
i sångrummet så fick vi träffa juryn och fick veta deras namn och så. De var 6 eller 7 personer tror jag :p

sen så fick man gå in en och en och göra sångprovet. Jag sjöng Vem kan segla och sen var det ett annat prov där pianisten spelade en sak så skulle man härma på t.ex. la-la-laa och sen skulle man sjunga blinka lilla stjärna och så skulle en lärare sjunga andra stämma på det :p
nervöst här med :p

sen var det paus tills alla sjungit klart innan det var teaterprov, vi gjorde frysövningar och inprovisation :)

dansen var nog svårast och jag var sämst, haha :p

de som var där och sökte var lite blandade :p asså ibörjan verkade de jättesnälla men sen kändes det lite som min klass (förutom att jag inte kände ngn) dvs det var bara 1 kille och medräknat mig 14 tjejer och det blev den här jobbiga "tjejklassstämingen" och man blev typ utanför :p men ibland var de jättesnälla :p

sen sista delen var intervju "såg du footloose med måns eller brolle?"  "måns!"  "ah, bra!"   "jag gillar inte brolle.."  "inte jag heller -.-"    haha :)

oj långt här :p

sen blire EMD idag ;)
puss!

Kommentarer
Postat av: hanna

Du e dutti! <3

2009-03-12 @ 21:21:17
URL: http://hannalagerqvist.blogg.se/
Postat av: sarah

åh va kul, kan du inte spela in när du sjunger :D?

2009-03-16 @ 20:40:37
URL: http://ssommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mej?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0